Disassembler

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
26leden2012

Recenze: Postal 3


Postal III

Milé děti, neberte drogy, protože drogy jsou špatné. Také si nikdy nekupujte Postal III, protože ten je daleko horší!

Pamatujete si ještě, jak jste na svých 486kách v druhé polovině devadesátých let společně s Dukem kosili hordy pig-copů? A jak jste se při zvěsti o Duke Nukem Forever rozzářili radostí? A jak jste zklamaně zahazovali myši a gamepady do rohu místnosti poté, co DNF vyšel? Tak se připravte, že u Postalu III bude ten pocit velmi podobný.

Vývoj?


Násilí? Vždyť je to jen kečup!
Násilí? Vždyť je to jen kečup!

Předně bych rád pochválil programátory firem Running with Scissors, Akella a TrashMasters Studios. Ne, vážně. Opravdu chválím všechny tři programátory, kteří na tomhle portu Postalu II dělali. Převést modely a textury z Unreal Engine 2 na Source engine, to musí být práce na celý měsíc! Jo moment! Ona to je jako úplně nová hra? Tak to v tom případě nechválím nikoho, ale zarážím se nad drzostí, označit to, čím Postal III je, za hotovou hru. Co se tedy oproti Postalu II změnilo? Vlastně už jsem to řekl. Změnil se engine. A to je tak bohužel všechno. Vlastně není! Změnilo se i ovládání a hratelnost. A také styl humoru. Vše k horšímu. O umělé inteligneci nemůže být vůbec řeč, protože ta byla chytřejší i ve výše zmíněném Dukovi 3D. Postal III také pokračuje ve své tradici změn kamery. Na první Postal se koukalo izometricky, druhý už byl z první osoby a Postal III je, dle konzolového trendu, z osoby třetí. Netušil jsem však, že i lineární koridorovka se dá takovým způsobem zprasit. Třešničkou na dortu (uplácaného z exkrementů) jsou zvukové efekty, kde se tvůrci vůbec nerozpakovali nechat výchozí efekty Source enginu, jak je známe z Half-life 2 a příbuzných her.

Bude vás to Bollet


Jak naučíte kočku štěkat? Použijete ji jako tlumič útočné pušky.
Jak naučíte kočku štěkat?
Použijete ji jako tlumič útočné pušky.

Za drtivou většinou negativ nenápadně vykukuje jejich příčina. Do Postalu III je totiž poměrně značně namočen Uwe Boll a jeho „film“ Postal, na který se herní Postal III snaží navazovat. Pokud máte to obrovské štěstí, že netušíte, kdo Uwe Boll je, vězte, že je to člověk stojící za mnoha předělávkami herních titulů do filmové podoby (Alone in the Dark, Bloodrayne, Far Cry, atd.). Jeho tvorba je ale natolik otřesná, že se pro ni muselo zavést speciální hodnocení. Jsou totiž filmy strašné, pak jsou filmy otřesné, pak jsou totální s*ačky, pak dlouho nic a pak až úplně na konci jsou filmy Uweho Bolla. A ve stejném duchu se nese i „příběh“ Postalu III, který je odpudivým způsobem nelogický, nesouvislý a vůbec tak nějak zmatený. Sadistický a morbidní humor Postalu byl vždycky tak trochu na hranici vkusu… no dobře, kecám. Byl hodně za hranicí vkusu, protože zabít ekoaktivistu nůžkami a pomočit jeho mrtvolu, má se vkusem zhruba tolik společného, jako jít do divadla v holínkách. Nicméně Postal III to se svým nuceným kanálním rádoby-humorem čtvrté cenové skupiny fakt přehání.

Shrnutuí


Postal III je špatný ve všech směrech, má naprosto nesmyslný příběh s rukopisem Uweho Bolla, odfláknuté efekty a mizernou hratelnost. Fakt se na to vykašlete a kupte si za těch 40 dolarů třeba rybičky. Na ty se dá koukat celé hodiny, aniž byste měli chuť někomu rozbít hubu.